Πέμπτη, 20 Νοεμβρίου 2014

Η θέση μας για την δημοτική συγκοινωνία

Oι αστικές συγκοινωνίες πάνε από το κακό στο χειρότερο ενώ την ίδια στιγμή ο λαός υποφέρει και καλείται να πληρώνει πανάκριβη συγκοινωνία. Βάζει ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη μέσα σε μια θύελλα χαρατσιών και φοροληστείας που κατατρώνε το λαϊκό εισόδημα. Για ορισμένες κατηγορίες όπως άνεργοι, συνταξιούχοι, μερικά απασχολούμενοι, η αστική συγκοινωνία φαντάζει πολυτέλεια. Οι καθημερινές σκηνές ταλαιπωρίας αυξάνονται, η αγανάκτηση μεγαλώνει.

Με αφορμή τις δραστικές περικοπές δρομολογίων στο πρόγραμμα του ΟΑΣΑ που αφορά τον δήμο μας αλλα και τις γύρω περιοχές, που προκαλούν ταλαιπωρία και την δικαιολογημένη διαμαρτυρία και αγανάκτηση των κατοίκων της περιοχής, το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε τη λειτουργία τοπικής συγκοινωνίας προκειμένου να εξυπηρετούνται κυρίως γειτονιές στις οποίες δεν υπάρχουν λεωφορειακές γραμμές σύνδεσης με τους σταθμούς του Μετρό.

Η κυβέρνηση με τις περικοπές μέσω του ΟΑΣΑ σπρώχνει τους δήμους να φτιάξουν τοπικά δίκτυα φορτώνοντάς τους το κόστος λειτουργίας την ίδια ώρα που και η υποδομή και ο στόλος και το δυναμικό υπάρχει για να καλυφτούν οι ανάγκες . Το ετήσιο κόστος υπολογίζεται στις100.000 περίπου. Από πού θα βρει τα απαραίτητα κονδύλια ο δήμος για να καλύψει μακροπρόθεσμα αυτή την ανάγκη, όταν για άλλη μια χρονιά μειώθηκε ακόμα περισσότερο η κρατική χρηματοδότηση ; Ποιος θα πληρώσει τελικά το μάρμαρο; Απο που θα πάρει οδηγούς ο δήμος; Όταν αύριο δεν θα μπορεί να σηκώσει τέτοια δαπάνη η λύση θα είναι η ιδιωτικοποίηση και η επιβάρυνση της τσέπης της λαϊκής οικογένειας .

Η δημοτική αρχή στην ουσία στηρίζει την απόσυρση του κράτους από μια σειρά υπηρεσίες και παροχές, όπως οι συγκοινωνίες και την μεταφορά τους στους δήμους, χωρίς να μεταφέρονται οι αντίστοιχοι πόροι. Άρα όπως πολύ εύστοχα είπε και ένας δημοτικός σύμβουλος της διοίκησης « τελικά ο πολίτης θα πληρώσει πάλι» υπερασπίζοντας την γνώμη της διοίκησης.

Το ψήφισμα διαμαρτυρίας για τις περικοπές του ΟΑΣΑ που σύνταξε η Διοίκηση του Δήμου μας προκαλεί ερωτηματικά Πως είναι δυνατόν να διαμαρτύρεσαι από την μια για τις περικοπές, να ζητάς δρομολόγια και απ την άλλη να υλοποιείς την κατεύθυνση καλύπτοντας τα κενά του ΟΑΣΑ με το τοπικό δίκτυο; Μήπως έτσι πατάς σε 2 βάρκες;

Oι αστικές συγκοινωνίες είναι δημόσιο αγαθό, κοινωνική υποχρέωση του κράτους να παρέχει αυτές τις υπηρεσίες στον εργαζόμενο λαό, στους ανέργους, τους συνταξιούχους, στους μαθητές και τους σπουδαστές, στις γυναίκες της εργατικής και λαϊκής οικογένειας.

Διεκδικούμε:
  • Δημόσιες - σύγχρονες - ασφαλείς - φτηνές - τακτικές αστικές συγκοινωνίες για το λαό. Επέκταση του δικτύου.
  • Καμιά επιχειρηματική δραστηριότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
  • Μείωση της τιμής του εισιτηρίου κατά 50% ώστε να ανακουφιστεί η πλειοψηφία των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων.
  • Δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, των ΑμΕΑ ή άλλων εργαζομένων που έχουν ανάγκη, των μαθητών και φοιτητών, των στρατευμένων νέων. Να σβηστούν τώρα όλα τα πρόστιμα, να μην πάει κανένα πρόστιμο στην εφορία.
  • Αμεση κρατική επιχορήγηση για επισκευή και ένταξη στην κυκλοφορία 600 παροπλισμένων οχημάτων, που δεν επισκευάζονται λόγω της έλλειψης κονδυλίων.
  • Καμία απόλυση, ΟΧΙ στις νέες μειώσεις προσωπικού στις αστικές συγκοινωνίες. Αμεση επαναπρόσληψη των απολυμένων στο ΜΕΤΡΟ. Να αρθεί το μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης για τους εργαζομένους του κλάδου και κάθε άλλου κλάδου. Προσλήψεις οδηγών και τεχνικών για να βελτιωθεί η κάλυψη του συγκοινωνιακού έργου.

10/11/2014